tisdag 11 november 2014

2 veckor


Idag är Gabriel 2 veckor gammal och imorgon är det dags för mannen att åka tillbaka till jobbet. Att tiden ska gå så fort! Känner mig lite smånervös över att vara själv med både William och Gabriel hela dagarna, men det ska nog gå bra. Imorgon har Gabriel tid hos BVC och funderar på om William skulle få hjälpa mig med att göra pizzabullar på eftermiddagen. Som tur är gillar William att sitta framför TVn en stund då och då, så lite städ och tvätt hoppas jag också hinna med. 

Efter att vi flyttat har vi inte fått någon förskola i närheten utan har kvar Williams plats inne i stan, men eftersom jag inte har någon bil när mannen jobbar så funderar jag på att säga upp hans plats. Blir nog mest bökigt att gå upp och förbereda två barn så att vi hinner med bussen klockan 8, och sedan vänta inne i stan i 3 timmar innan det är dags att hämta William igen. Hinner inte ens hem emellan. Synd bara då William verkar trivas väldigt bra där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar