lördag 26 oktober 2013

Fruktstund och förskolebekymmer

 
Är ensam med William nästan hela dagen idag då mannen är i Tyskland och handlar. Efter en morgonpromenad sitter nu jag och William i köket och äter frukt. Har mycket att fundera över nu då de ringde från kommunen igår och erbjöd oss förskoleplats 1,5 mil från stadens centrum, där vi bor. 1,5 mil i motsatt riktning från där vi jobbar och dessutom omöjligt för mig att fortsätta åka buss om vi tackar ja. Denna förskola ska sedan flytta till centralorten i maj, juni så även om vi skulle köpa en till bil för att jag ska kunna hämta och lämna, skulle den bara behöva användas tills dess och efter det skulle det funka med buss igen. Skulle bli 30 mil extra i veckan, och då kör redan min man totalt över 20 mil om dagen när han åker fram och tillbaka till jobbet. Just nu lutar det åt att vi tackar nej till att börja där i januari och väntar till i maj, men då måste jag ta föräldraledigt på heltid igen, vilket jag verkligen inte hade tänkt. Blir inte många dagar över efter det heller... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar